Ένα πανέμορφο έργο γκράφιτι

στολίζει το σχολείο μας

Το σχολείο μας έχει αποκτήσει ένα τεράστιο και πολύ όμορφο έργο ζωγραφικής γκράφιτι, το οποίο καλύπτει ολόκληρη την μπροστινή όψη με οικολογικές αναφορές.  Το έργο πραγματοποιήθηκε από την ομάδα URBAN ACT με την υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων. Τους ευχαριστούμε πολύ

.

Οκτώβριος 2016 

Δείτε την εξέλιξη του έργου εδώ

Για την παρουσίαση του έργου, παραθέτουμε δύο συνεντεύξεις που πήραν οι μαθήτριες Σοφία Ζώτου, Δήμητρα Μπόζα και Ειρήνη Γραμμενούδη από τους συντελεστές του έργου: τον υπεύθυνο της ομάδας URBAN ACT , κ. Κυριάκο Ιωσιφίδη και τον καλλιτέχνη Apset.

Α)Συνέντευξη από τον κ. Κυριάκο Ιωσιφίδη για την ομάδα Urban Act 

1 Σε κάθε διάλλειμα  ερχόμασταν να δούμε πως προχωρά το έργο που πραγματοποιούνταν στο σχολείο μας. Είναι μια ωραία δράση για το σχολείο μας και θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για την ομάδα σας και το έργο. Η δραστηριότητα αυτή είναι για εσάς επάγγελμα  ή κάτι άλλο;  Πώς δημιουργήθηκε η ομάδα?
 
Η ομάδα μας δημιουργήθηκε πριν δεκαπέντε χρόνια περίπου από καλλιτέχνες του γκραφιτι και συν τω χρόνω προσαρμόζεται στις αλλαγές και τις ανάγκες των μελών της. 
Βασικός μας στόχος είναι να προωθήσουμε την τέχνη της δημόσιας τοιχογραφίας, το graffiti, το streetart, την ποδηλατική κουλτούρα κ.α. μέσα από προγράμματα μικρού και μεγάλου βεληνεκούς, εκδηλώσεις, φεστιβάλ, εκθέσεις και εκδόσεις.
Όλες αυτές οι δράσεις εκφράζουν τις ιδέες, την ενέργεια των καλλιτεχνών για δημιουργία, την ανάγκη για την οικειοποίηση του δημόσιου χώρου, την δημιουργία αφορμών για συμμετοχικές δράσεις κύρια της νεολαίας. Δίνουν επίσης μια αφορμή να ?σπρώξουν? τους πολίτες έξω από τα ?κλουβιά?, να βγουν στους δρόμους, να συνδιαλλαχθούν, να μιλήσουν, να ?κοιτάξουν?, βάζοντας χρώμα και φαντασία στις ιδέες. Να ?ελευθερωθούν?.
Το πρόγραμμα στα σχολεία το "Ζωγραφίζοντας Σχολικά Κτίρια" είναι ένα από τα προγράμματα μας των δημόσιων τοιχογραφιών που υλοποιούμε ανά την Ελλάδα, το ξεκινήσαμε το 2007 είναι κάθε χρόνο υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και σήμερα έχει φτάσει σε μια πιο πλήρη μορφή, με τοιχογραφίες, σεμινάρια και συμμετοχή των μαθητών. 
 
2 Έχετε κάνει και σε άλλα σχολεία παρόμοια έργα; Σε πόσα;
 
Έχουμε παρέμβει σε δεκάδες σχολεία ανά την Ελλάδα ηπειρωτική και νησιωτική. Μπορείτε να έχετε μια ιδέα στο facebook.com/zografizontasxolikaktiria και στο  urbanact.gr
 
3 Από εμπειρία που έχετε από άλλα σχολεία, πόσο «χρόνο ζωής» έχουν τα γκράφιτι; Πιστεύετε πως οι μαθητές θα σεβαστούν αυτό το ωραίο έργο; 
 
Όλες σχεδόν οι τοιχογραφίες που έχουμε υλοποιήσει δεν έχουν υποστεί καμιά παρέμβαση, και το θέμα του σεβασμού είναι κάτι που καλλιεργείται και δημιουργείται. Είναι αναγκαίο να υπάρχουν συμμετοχικές διαδικασίες των μαθητών και ακόμη πιο πολύ, ελεύθεροι χώροι για εικαστική έκφραση στους νέους.
 
4  Έχετε δοκιμάσει να κάνετε γκράφιτι μαζί με τους μαθητές ενός σχολείου;  Ίσως μια τέτοια συνεργασία δυναμώνει την αίσθηση ότι αυτό το πράγμα είναι δικό μας και το προστατεύουμε περισσότερο, πέρα από το ότι μαθαίνουμε κιόλας πως  γίνεται ένα γκράφιτι.
 
Το έχουμε αναφέρει πριν και αυτή είναι και η λογική του προγράΒ)μματος μας στο σύνολό του. Το κάνουμε σχεδόν σε όλα τα σχολεία που υλοποιούμε το πρόγραμμά μας στην συνολική του μορφή.  Η συζήτηση και επικοινωνία με τους μαθητές και η συμμετοχή τους σε χαμηλές επιφάνειες του σχολείου και ακόμη πιο πέρα η πρόσκληση ακόμη και σε νέους γκραφιτάδες της περιοχής για συμμετοχή τους.
 
5 Θα θέλατε να μας βοηθήσετε να ζωγραφίσουμε μαζί και την άλλη όψη του σχολείου; 
 
Φυσικά και ναι! αλλά αυτή τη φορά και τη δική σας συμμετοχή.
 
***

Β)Συνέντευξη από τον καλλιτέχνη Apset

1. Σε κάθε διάλλειμα  ερχόμασταν να δούμε πως προχωρά το έργο που κάνετε στο σχολείο μας. Είναι μια ωραία δράση για το σχολείο μας και θέλουμε να  μάθουμε περισσότερα για εσάς και το έργο. Η δραστηριότητα αυτή  εντάσσεται σε κάποιο πρόγραμμα;  Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτό το αντικείμενο; Πόσα χρόνια ασκείτε αυτή τη δραστηριότητα;
 
Υπογράφω ως Apset και είμαι από τα Βασιλικά Θεσ/νίκης. Ασχολούμαι με το graffiti από το 1998 και ξεκίνησα κάπου στην ηλικία σας στο σχολείο και εγώ από παρέες θέλοντας να μοιραστούμε κοινά ενδιαφέροντα και με έντονη την ανάγκη της έκφρασης. Κάπως έτσι έγινε η αρχή.
Η δραστηριότητα εντάσσεται στα πλαίσια του project  "Ζωγραφίζοντας σχολικά κτίρια" της ομάδας μας ?Urban Act? και η θεματική βασίστηκε στην ιδέα της Άνοιξης-Μητέρας Φύσης αναδυόμενη μέσα από το νερό ατενίζοντας το μέλλον.
(Περισσότερη δουλειά μου μπορείτε να βρείτε εδώ: www.facebook.com/Apset98 )
(και εδώ η σελίδα της ομάδας μας Urban Act-??Ζωγραφίζοντας σχολικά κτίρια??: www.facebook.com/zografizontasxolikaktiria )
 
2. Τι σας ευχαριστεί στην δραστηριότητά σας αυτή;
 
Είναι αναρίθμητα αυτά που με ευχαριστούν και με έχουν διαμορφώσει όλα αυτά τα χρόνια. Δεν είναι ένα, είναι μια σύνθεση πολλών πραγμάτων, αισθητηριακών και μη.
 
3. Τι σπουδές έχετε κάνει;
 
Έχω σπουδάσει γραφιστική στο Δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Τριανδρίας Θεσσαλονίκης του τμήματος ?γραφίστας εντύπου και ηλεκτρονικών μέσων? με κατάρτιση Europass (2003-2005).Πρακτική στο πρόγραμμα ?Leonardo-da-Vinci ΙΙ? της Futurum στην Πολωνία (Βαρσοβία-Κρακοβία).
Ανά καιρούς έχω παρακολουθήσει μαθήματα αγιογραφίας, ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, γραμμικού σχεδίου και ενός χρόνου μαθήματα comics στη σχολή Comink Θεσσαλονίκης. Τα τελευταία 5 έτη φοιτώ στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στον
τομέα της ζωγραφικής.
 
4. Πιστεύετε  ότι οι σπουδές σας στο σχέδιο σας βοήθησαν ;
 
Ναι, σίγουρα. Ότι κάνεις και ότι μαθαίνεις πάντα είναι σημαντικό, το κυρίαρχο όμως, όπως και σε κάθε τι, πιστεύω, είναι η προσωπική δουλειά.
??Συν Αθηνά και χείρα κίνει??
 
5. Θα μπορούσε κάποιος που δεν ξέρει τόσο καλό σχέδιο και που ασχολείται απλά με το γκράφιτι να δημιουργήσει ένα τέτοιο έργο ζωγραφικής; Γιατί πιστεύουμε ότι πρόκειται για ζωγραφική.
 
Υπάρχουν πολλών ειδών καλλιτέχνες, υπάρχουν επίσης τα ταλέντα, υπάρχουν και αυτοί που έχουν δουλέψει πάρα πολύ ώστε να πετύχουν ένα καλό αποτέλεσμα. Κάποια πράγματα μαθαίνονται, κάποια πάλι όχι. Πιστεύω όμως πως και κάποιος με όχι πολύ καλό σχέδιο μπορεί να φτάσει σε πολύ καλό επίπεδο με πολύ προσωπική δουλειά και αγάπη σε αυτό που κάνει. 
 
6. Έχει τύχει να ζωγραφίσετε κάτι που το θέμα δεν σας αρέσει;
 
Ναι, παλαιότερα, λόγω συγκυριών, πλέον αυτό δεν είναι επιλογή.
 
7. Δουλεύετε κάτω από αντίξοες και δύσκολες συνθήκες. Αυτό το γεγονός με το γεγονός ότι κάνετε τέχνη  αντιθετικά πληρώνεται όπως θα άξιζε;
 
Πρακτικά ποτέ δεν πληρώνεται όσο θα άξιζε, ειδικά στην Ελλάδα. Συναισθηματικά όμως με πληροί και με ?πληρώνει? αρκετά χρόνια και εύχομαι να συνεχίσει έτσι για πολλά ακόμη.
 
8. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; Θα σας άρεσε να διδάξετε σε σχολείο;
 
Προς το παρόν το να γίνω εκπαιδευτικός δεν είναι στις πρώτες επιλογές μου. Αυτή τη στιγμή στα σχέδια μου είναι να ολοκληρώσω τις σπουδές μου στην Κάλων Τεχνών, με ενδιαφέρει η εξέλιξη του φεστιβάλ street κουλτούρας και νέας γενιάς όπου είμαι στην διοργανωτική ομάδα, του ?SAF? (Street Art Festival Thessaloniki) και γενικότερα το σημαντικότερο μέλημα μου είναι η εξέλιξη και το να παραμείνω δημιουργικός.
 
9. Τι συμβολίζει αυτό το θέμα και πως έγινε η επιλογή του; Τι πήρατε υπόψη σας;
 
Πολλά κριτήρια παίρνονται υπόψιν όταν λειτουργείς και δημιουργείς σε ένα χώρο όπως είναι το αστικό τοπίο ή μη, ή στην προκειμένη το Σχολείο. Από την τοποθεσία, την  αρχιτεκτονική και το γύρω περιβάλλον, μέχρι τις ηλικίες που απευθύνεται, την αισθητική ή την ενέργεια και την διάθεση που θα προκαλέσει. 
Όσο για την θεματική, έχει να κάνει με την ιδέα. Πιστεύω πως αν και υλοποιείται από έναν, δημιουργείται και εκφράζεται από όλους. Βάλτε την φαντασία σας και βάλτε τον δικό σας τίτλο. Έχω βάλει τους δικούς μου εγώ λίγο πιο πάνω..
Εύχομαι να το χαίρεστε και να το σεβαστείτε.?
***
 

 

Πρόσθετες πληροφορίες