Το ρομπότ πάει για νερό

Εργασία της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2017-18. Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας ρομποτικής και του τμήματος Γ4
 
Η εργασία παρουσιάστηκε στο 6ο φεστιβάλ Πολιτιστικών και Περιβαλλοντικών Δραστηριοτήτων του σχολικού έτους 2017-18, την 24 Μαΐου στο Πολιτιστικό κέντρο Τούμπας.
 
24-4-2018
 
Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν νερό κάθε μέρα, αλλά πιθανώς να μην σκέφτονται τόσο πολύ πως και γιατί χρησιμοποιούν το νερό. 
Είτε είναι άμεσα (πίνοντας ή πλένοντας) είτε είναι έμμεσα (κατασκευάζοντας τα προϊόντα που χρησιμοποιούν ή παράγοντας ενέργεια), έχουν πολλές διαφορετικές ανάγκες για νερό.
Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν οτιδήποτε από  το να ξεδιψάσουν μέχρι να κολυμπάνε σε μια πισίνα ή μια λίμνη. Το  νερό μπορεί να είναι μέρος της διαδικασίας παραγωγής του φαγητού  τους,  της  ενέργειας,  κινητών  τηλεφώνων  ή  και  άλλων  προϊόντων. Χρειάζεται το νερό να καθαριστεί, να μεταφερθεί, ή να αποθηκευτεί κατά την διάρκεια της διαδικασίας; Πως συμβαίνει αυτό;
?  Που πάει το νερό αφού έχει χρησιμοποιηθεί;
?  Τι είδους επαγγελματίες δουλεύουν για να προστατεύσουν τις πηγές νερού μας;
?  Πως παίρνουν νερό οι άνθρωποι σε άλλα μέρη του κόσμου;
?  Τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρό πόσιμο νερό;
?  Με ποιούς  τρόπους  ο κύκλος του νερού για τις ανθρώπινες  ενέργειες μπορεί να βελτιωθεί;
 Από που προέρχεται το νερό που χρησιμοποιώ;
? Πώς χρησιμοποιούμε το νερό από μια λίμνη, ένα ποτάμι ή  από ένα πηγάδι νερού;
  • Πως  βρίσκουμε πόσιμο νερό;
?  Πώς αναγνωρίζουμε και  απομακρύνουμε την πιθανή μόλυνση;
?  Πώς  χρησιμοποιούμε  το νερό για την παραγωγή φαγητούς
?  Πώς βρίσκουμε τα  προβλήματα με σωλήνες θαμμένους μέσα στο έδαφος;
?  Πώς μεταφορά ή αποθηκεύεται το  καθαρό νερό;
?  Πώς γίνεται η απόρριψη λυμάτων;
?  Πώς γίνεται ο Έλεγχος Βιομηχανικών ή Γεωργικών Απορροών μέσα σε φυσικά ύδατα;
?  Τι θα πει Υπεύθυνη Χρήση του νερού στην  βιομηχανία;
Όταν πατάμε τα καζανάκι ή πλένουμε τα δόντια μας, σκεφτόμαστε κάτι από τα παραπάνω;  
Η τελευταία εμπειρία με την διακοπή του νερού στη Θεσσαλονίκη για μία εβδομάδα, μας έδωσε να καταλάβουμε πόσο πολύτιμο είναι αυτό το δημόσιο αγαθό που λέγεται νερό.

Η ομάδα μας συζήτησε με ποιό απο τα παραπάνω ερωτήματα θα μπορούσε να ασχοληθεί και αποφάσισε να ασχοληθεί με την διερεύνηση της σπατάλης του πόσιμου νερού, και την εξοικονόμηση του. Μια πιθανή πρόταση για εξοικονόμηση καθαρού νερού σε μεγάλα κτίρια όπως και σε σπίτια είναι και η συλλογή βρόχινου νερού. Καταλήξαμε μετά απο συζήτηση να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.

Όλη η έρευνα που κάναμε περιορίστηκε στο χώρο του σχολείου και την  περιοχή μας. Κατασκευάσαμε μια μακέτα περιγράφοντας πώς γίνεται συλλογή βρόχινου νερού σε ένα δημόσιο κτίριο, όπως ένα σχολείο, ή και σε ένα σπίτι.

 

Η έρευνά μας είναι αναρτημένη σε μια ιστοεξερεύνηση με τίτλο Το δώρο της βροχής

 

Κατασκευάσαμε επίσης ένα Υδρομπότ που μπορεί να μετράει διάφορους δείκτες του νερού μιας υδάτινης περιοχής  (συντριβάνια, λίμνες, ή θάλασσα) ή να εκτελεί διάφορες αποστολές, όπως να μαζεύει σκουπίδια από το βυθό ενός συντριβανιού κ. α. 

Περισσότερα

Δοκιμάσαμε την πλεύση του στο συντριβάνι του Δημαρχείου Πυλαίας  

Δείτε εδώ το video

 

                        

Πήραμε μέρος στον παγκόσμιο διαγωνισμό FLLπου το φετινό του θέμα ήταν Υδροδυναμική ή αλλιώς τι προβλήματα αντιμετωπίζουμε με το νερό στην καθημερινή του χρήση. Το ρομπότ που κατασκευάσαμε με τη βοήθεια της ομάδας  ρομποτικής, εκτελεί αποστολές, όπως η αντικατάσταση σωλήνων ύδρευσης, βιολογικό καθαρισμό, άντληση νερού, πρόκληση βροχής, άρδευση, πυρόσβεση, φιλτράρισμα  - καθάρισμα νερού κλπ. 

Δείτε εδώ το video

 
Υπεύθυνες καθηγήτριες Εύη Πάτκου και Ελευθερία Καράμπελα
 
 
 

Πρόσθετες πληροφορίες