Συμμετοχή του σχολείου μας στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής

Το σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στο 11ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που πραγματοποιήθηκε στο Noesis  16-19 Απριλίου 2019, με δύο εργασίες και πέντε μαθητές. 

  • Η μία εργασία με τίτλο :"Έλεγχος χώρου στάθμευσης με το ρομπότ Lego Mindstorms EV3", έγινε στο πλαίσιο λειτουργίας της ομάδας ρομποτικής του σχολείου μας και ασχολήθηκαν τέσσερις μαθητές, από την Α και Β τάξη. Χρησιμοποιήθηκε το robot EV3 (Lego mindstorms education) και κατασκευάστηκε με απλά υλικά μια μακέτα - προσομοίωση ενός χώρου στάθμευσης. Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε είναι αντίστοιχα τo Lego mindstorms education EV3. Στόχος της εργασίας αυτής είναι η επίδειξη χρήσης μεταβλητών και αισθητήρων προγραμματίζοντας,  με μια παιγνιώδη διαδικασία.

  • Η δεύτερη εργασία με τίτλο Mandoz ήταν ένα παιχνίδι κατασκευσμένο  στο Unity Game Engine, Version 2018.2f. Γλώσσα προγραμματισμού είναι η C#, που πραγματοποιήθηκε μέσω του Visual Studio 2017.

          και δημιουργήθηκε από έναν μαθητή της Α΄τάξης.

 

Για την πρώτη εργασία :

Το ρομπότ EV3

Με το σετ  EV3 η κατασκευή και ο έλεγχος του ρομπότ και ο προγραμματισμός γίνεται εύκολα κατανοητός και με διασκεδαστικό τρόπο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την επίλυση απλών  προβλημάτων   αλλά και περισσότερο δύσκολων. Ο συνδυασμός του με κατάλληλους αισθητήρες  κάνουν το ρομπότ να μπορεί να εκτελεί διάφορες εργασίες.

 

Το δικό μας ρομπότ

Στο παράδειγμά μας δεν έχουμε ασχοληθεί με  ιδιαίτερη κατασκευή. Θέλαμε να δώσουμε περισσότερη έμφαση στον προγραμματισμό με τη χρήση μεταβλητής και τη 

χρήση αισθητήρων. Χρησιμοποιήσαμε έναν μέτριο κινητήρα, δύο αισθητήρες αφής και έναν αισθητήρα υπερήχων που συνδέονται με καλώδια σε κατάλληλες θύρες του ρομπότ.

Στον κινητήρα συνδέεται μια μπάρα που ανεβοκατεβαίνει και ανοίγει/κλείνει την είσοδο/έξοδο των αυτοκινήτων στο χώρο στάθμευσης . Η κίνηση μεταδίδεται με κατάλληλα γρανάζια

.Με ένα κινητήρα αφής δίνεται εντολή να ανεβεί η μπάρα για να περάσει το αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα αυξάνεται κατά ένα η τιμή μιας μεταβλητής που μετρά τα αυτοκίνητα που περνούν και βρίσκονται στο χώρο στλαθμευσης. Καθώς το αυτοκίνητο περνά από την είσοδο  ένας αισθητήρας υπερήχων καταγράφει την κίνηση του αυτοκινήτου και δίνει εντολή στον κινητήρα μετά από λίγο χρόνο να κατεβάσει την μπάρα μετά το πέρασμα του αυτοκινήτου. Το ίδιο συμβάνει και με την έξοδο του αυτοκινήτου  από τον χώρο, με τη διαφορά, ότι η μεταβλητή που κρατά το πλήθος των αυτοκινήτων εντός του χώρου να μειώνεται κατά ένα.

Το πλήθος των αυτοκινήτων που βρίσκονται μέσα στον χώρο στάθμευσης καθώς και οι ελεύθερες θέσεις πάρκινγ καταγράφονται  κάθε στιγμή στην οθόνη του ρομπότ.

 

Επιβλέπουσα καθηγήτρια Ε. Πάτκου

Περισσότερα στιγμιότυπα εδώ

Η εργασία μας

Πρόσθετες πληροφορίες