Συμμετοχή στο 12ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής με την εργασία: Ηλεκτρονική Ψηφοφορία

Η δεύτερη εργασία με την οποία πήρε μέρος το σχολείο μας στο 12ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, τον Μάιο 20202, ήταν μια κατασκευή για ηλεκτρονική ψηφοφορία. Η παρουσίαση έγινε διαδικτυακά λόγω covid και ήταν μια νέα εμπειρία.

Πρόκειται στην ουσία για ένα πρόγραμμα με το οποίο μπορούμε να κάνουμε ηλεκτρονική ψηφοφορία για κάποιο θέμα. Χρησιμοποιήθηκε ένα Εdubot  LegoMindstormsEV3 Education και το αντίστοιχο λογισμικό. Απαιτήθηκαν επίσης τέσσερις αισθητήρες αφής. Πατώντας σε έναν από  τους  4 αισθητήρες αφής, μπορούμε να επιλέξουμε –ψηφίσουμε μία  από τέσσερις πιθανές προτάσεις για ένα θέμα. Το αποτέλεσμα καταγράφεται στην οθόνη του Edubot.  Είναι ένα παράδειγμα χρήσης μεταβλητών και αισθητήρων στο περιβάλλον LegomindstormsEV3eduction.

Με τον όρο ηλεκτρονική ψηφοφορία εννοούμε την δυνατότητα να ψηφίζουμε για οποιοδήποτε θέμα με τη χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων. Ένα τέτοιο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας σε μια κανονική διαδικασία είναι ένα σύνθετο πληροφοριακό σύστημα που περιλαμβάνει: Σύστημα υλικού και λογισμικού,  εξυπηρετητές και σταθμούς εργασίας, βάσεις δεδομένων  που επικοινωνούν με ασφαλή υποδομή Κρυπτογραφικά πρωτόκολλα  κτλ, ένα σύνολο εξουσιοδοτημένων ατόμων που εμπλέκονται στη διεξαγωγή της ψηφοφορίας,  ένα σύνολο διαδικασιών και κανόνων που καθορίζουν τον τρόπο διεξαγωγής της ψηφοφορίας και παρακολουθούν και ελέγχουν όλα τα επιμέρους στάδια διασφαλίζοντας έτσι την ακεραιότητα και την εγκυρότητα του αποτελέσματος.

Επίσης, υπάρχουν διάφορες απόψεις για το αν η ηλεκτρονική ψηφορορία είναι καλύτερη ή όχι από την κλασική ψηφοφορία για τις εθνικές εκλογές ή δημοψηφίσματα. Μπορεί να απλοποιεί τη διαδικασία ψήφου, να δίνει μεγαλύτερη πρόσβαση  σε άτομα που δεν μπορούν να μετακινηθούν, αυτοματοποιεί τη διαδικασία εξαγωγής του αποτελέσματος, έχει λιγότερο κόστος, αλλά δεν υπάρχει η δυνατότητα διασταύρωσης του αποτελέσματος, ούτε επανακαταμέτρηση, και επιπλέον είναι δυνατή η κακόβουλη αλλοίωση του αποτελέσματος μέσω του λογισμικού.

Το παράδειγμα της παρούσας εισήγησης θα μπορούσε να εφαρμοστεί στο σχολείο για την ψηφοφορία σε θέματα που αφορούν μια εκδρομή, ή μια γνώμη  σε ερώτημα ενός μαθήματος, κλπ, όπου η ιδιωτικότητα δεν θίγεται και τόσο πολύ, οπότε είναι μια καλή πρακτική και διασκεδαστική επίσης. Άλλωστε το παράδειγμα αφορά κυρίως εκπαιδευτικό σκοπό, με αναφορά στις νέες τεχνολογίες.

Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε  είναι ένα EdubotEV3 της LegoMindstorms και τέσσερις αισθητήρες αφής, όσες και οι θύρες που διαθέτει το Edudot. Το λογισμικό είναι αντίστοιχο της LegoMindstormsEducation. Είναι ένα πρόγραμμα που συνδυάζει την χρήση μεταβλητών με  εξωτερικούς αισθητήρες αφής. Οι τιμές των μεταβλητών εμφανίζονται κάθε φορά στην οθόνη του Edubot, όταν πατηθεί κάποιος αισθητήρας.

 

 

Οι μαθητές που ασχολήθηκαν που είναι και μέλη της ομάδας ρομποτικής:  Τραγιαννός Νικόλαος –Ίκαρος, Τριγγίδης Γιώργος, Ποιμενίδης Νικόλαος, Γιαννουχίδης Πέτρος. Υπεύθυνη καθηγήτρια Ε. Πάτκου

 

 

                                                                                                                                         

 

Πρόσθετες πληροφορίες