Θεατρικό παιχνίδι. Σχολική χρονιά 2009-10

Όλοι γνωρίζουμε οτι τα παιδιά είναι πιεσμένα. Μπορεί να φάινεται πως τα έχουν όλα, αλλά ο ελεύθερος χρόνος  τους είναι λίγος, οι απασχολήσεις τους πολλές, οι προσδοκίες των γονιών τους και των καθηγητών τους επίσης πολλές. Πώς θα μπορούσαμε μέσα στον χρόνο που δίνεται ένα δίωρο την εβδομάδα (και αυτό πολύ πιεστικό) να κάνουμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τις ικανότητες τους, να χαλαρώσουν, να χαρούν , να γελάσουν και τελικά να μπορέσουν με έναν έμμεσο και χαλαρό τρόπο να αναπτυχθούν και να εξελιχτούν κάνοντας χρήση όλων ων δυνατοτήτων τους;

Μια δραστηριότητα στο πλαίσιο  του σχολείου και των πολιτιστικών δραστηριοτήτων  που θα μπορούσε να λειτουργήσει σε αυτή την κατεύθυνση, είναι το θεατρικό παιχνίδι. Το θεατρικό παιχνίδι είναι  εμπνευσμένο από το θέατρο χωρίς όμως ο αυτοσκοπός του να είναι η παρουσίαση ενός θεατρικού έργου. Μέσα λοιπόν από διάφορα παιχνίδια όπως η μίμηση η παντομίμα , δομημένος ή μη αυτοσχεδιασμός αλλά και διάφορα παιχνίδια που τονώνουν τις αισθήσεις του, τα παιδιά έρχονται σε μια πιο λεπτή επαφή με τον εσωτερικό τους κόσμο αλλά και το περιβάλλον τους.
Επιτρέπει στα παιδιά να εκφραστούν  συνολικά, να διοχετεύσουν δημιουργικά την ενέργεια τους, τα προκαλεί να ευαισθητοποιηθούν  και να επικοινωνήσουν και επιπλέον τα δυναμώνουν  και τα  δένουν  με την ομάδα στην οποία συμμετέχουν.

.Κάθε γεγονός της ζωής μας, κάθε συναίσθημα, κάθε φαντασία, ίσως και...φαντασιώση, μπορούμε να το κάνουμε θέατρο. Από την στιγμή λοιπόν που κάποιος με ευχαρίστηση εκφράζεται είτε με την κίνηση είτε με το λόγο, είτε και με τα δυο, η δραστηριότητα αυτή είναι παιχνίδι θεατρικό.
Είναι θα λέγαμε ένα παιχνίδι ύπαρξης και ελεύθερης έκφρασης,
Το παιχνίδι είναι βιωματικό, απελευθερώνει τη φαντασία και αυξάνει τη δημιουργικότητα.
Στο θεατρικό παιχνίδι προσεγγίζεται η Τέχνη και ο Πολιτισμός σαν μια μορφή ανθρώπινης επικοινωνίας, δημιουργίας και έκφρασης.
Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι:
? Σωματική έκφραση
? Αυτοσχεδιασμός
? Εκμετάλευση του τυχαίου
? Αξιοποίηση των βασικών κωμικών στοιχείων (υπερβολή και αντίθεση ? η κωμωδία των παρεξηγήσεων)
? Οπτικοακουστικά ερεθίσματα
? Παιχνίδια με το φως και τη σκιά
? Από την ελεύθερη κίνηση στη συντονισμένη
? Ανάπτυξη των μέσων επικοινωνίας

Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε φέτος να λειτουργήσουμε πειραματικά ένα εργαστήριο με θεατρικό παιχνίδι, με τη βοήθεια της ηθοποιού, θεατρολόγου και σκηνοθέτιδας Ανέτας Λιάπτση και με την στήριξη του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, και με υπεύθυνη καθηγήτρια την Ε. Πάτκου.

Οι συναναντήσεις μας γινόταν κάθε Παρασκευή μετά το μάθημα, και ξεπερνούσαν τις δύο ώρες.

Μαθαίναμε διασκεδάζοντας,  ανακαλύπτοντας στοιχεία του εαυτού μας που δεν ξέραμε, γελάσαμε, συγκρουστήκαμε, δεθήκαμε, περάσαμε πολύ ωραία.

Στιγμιότυπα από τις συναντήσεις. Πατήστε εδώ.

Πρόσθετες πληροφορίες