11 Φεβρουαρίου : Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη


«Η ζωή είναι εξέλιξη και όσο πιο μακριά ταξιδεύουμε, τόσο περισσότερη αλήθεια κατανοούμε. Η κατανόηση των πραγμάτων που είναι στην πόρτα μας, είναι η καλύτερη προετοιμασία για να καταλάβουμε αυτά που βρίσκονται πιο μακριά».
https://www.artsteps.com/view/60282dc5731fe672f67b4d33
Διάκριση μαθήτριας στην 9η Biennale Παιδικής Ζωγραφικής
Ιούνιος 2021
Συγχαρητήρια πολλά στην μαθήτρια Κωνσταντίνα Π. του τμήματος Γ3 για την συμμετοχή και τη βράβευσή της (ένα από τα πρώτα βραβεία) στην 9η Biennale Παιδικής Ζωγραφικής με θέμα: «Οι γειτονιές του κόσμου».
Στο έργο της η Κωνσταντίνα αποτυπώνει μια όμορφη γωνιά της Πυλαίας, αλλά εξελίσσει διάφορα περιστατικά με έμφαση την ψυχή της κάθε γειτονιάς, τους ανθρώπους. Τα παιδιά που παίζουν, που κάνουν ποδήλατο, οι άνθρωποι που περπατούν στο πεζοδρόμιο, που κάθονται στα μπαλκόνια τους, τα ζωάκια που κάνουν βόλτα με τα αφεντικά τους…
Η δύσκολη αυτή χρονιά, ο εγκλεισμός και τα κλειστά σχολεία δεν δεν εμπόδεισαν την Κωνσταντίνα αλλά και 5000 παιδιά από την Ελλάδα και 7000 παιδιά από 27 διαφορετικές χώρες να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να υψώσουν τη φωνή τους, να ζωγραφίσουν. Γιατί όπως τόνισε η κ. Μαυρογένη, πρόεδρος του μουσείου Παιδικής Τέχνης "ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ", «Τα παιδιά μέσα από τη ζωγραφική, υψώνουν πάντα τη δική τους φωνή που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε…»
«Πειραματικός αποχαιρετισμός»
Στο τέλος της δύσκολης σχολικής χρονιάς 2020-21 με την καραντίνα, τον εγκλεισμό, λόγω της τρέχουσας πανδημίας, χρειαζόταν μια δράση που θα δημιουργούσε μια αίσθηση «κανονικού σχολείου» μετά την τηλεκπαίδευση.
Αποχαιρετισμός της σχολικής χρονιάς με πειράματα φυσικής , χημείας και STEM. Η επιλογή των πειραμάτων, έγινε με βάση το γνωστικό επίπεδο των μαθητών και την ύλη που διδάχθηκαν. Αρκετά πειράματα ήταν σχεδιασμένα με απλά υλικά, που χρησιμοποιούνται και στην καθημερινότητα. Χρησιμοποιήθηκαν δύο χώροι, το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και η Βιβλιοθήκη και στήθηκαν 16 τραπέζια εργασίας με διαφορετικό θέμα- πείραμα σε κάθε ένα. Οι μαθητές/τριες της Β ΄και Γ ΄τάξης σε ομάδες 2-3 ατόμων και με τηρούμενα όλα τα μέτρα προστασίας πειραματίζονταν κυκλικά σε κάθε τραπέζι για 2 ώρες συνολικά.
Οι καθηγητές καθώς και εκπαιδευμένοι μαθητές/τριες βοηθούσαν και καθοδηγούσαν σε ότι χρειαζόταν.
Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών ήταν, όπως αναμενόταν, ενθουσιώδης. Η εμπλοκή των μαθητών με το πείραμα, εκτός από την γνώση, δίνει και τη χαρά της δημιουργίας. Αυτό ενισχύει την πεποίθησή μας , ότι τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών είναι ελλιπή χωρίς το πείραμα, χωρίς τη χρήση του εργαστηρίου, γιατί τα παιδιά κατακτούν τη γνώση μέσα από την παρατήρηση, την ανακάλυψη και την σύνδεση με την καθημερινότητα.
Τα πειράματα είναι αναρτημένα στο blog του σχολείου εδώ
Οι εκπαιδευτικοί
Δέσποινα Πανακλερίδου
Ευδοξία Πάτκου, Στράτος Ματσέλης, Χρήστος Σαλαβάτης, Ιωάννα Βλαχάκη
Ευχαριστούμε την κ. Αναστασία Γκιγκούδη από το ΕΚΦΕ Τούμπας για τη βοήθειά της
Οι μαθητές /τριες που βοήθησαν: Νίκος Μ., Σάββας Σ. , Ελισάβετ Χ., Κατερίνα Λ., Μαρία Π., Μαριλένα Π.