Μήνυμα Περιφερειακού Διευθυντή Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τη νέα σχολική χρονιά

11-9-2018

Αγαπητοί μαθητές

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η Παιδεία ήταν και είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός θεσμός, που βοηθάει να αναπτυχθούν και να διευρυνθούν οι γνώσεις, οι δυνατότητες και οι δεξιότητες του ανθρώπου μέσα από τις οποίες διαμορφώνονται ολοκληρωμένες προσωπικότητες.  Παιδεία όμως, δεν σημαίνει μόνο συσσώρευση γνώσεων και δεξιοτήτων. Αποκτά νόημα μόνο όταν έχει ουσιαστική συμβολή στη διάπλαση του ήθους και στη διαμόρφωση ανθρώπων με ελεύθερη σκέψη και δημοκρατική συνείδηση. Αυτή η διάσταση αποκτά μεγαλύτερη σημασία σήμερα που βιώνουμε την κοινωνία της υπερπληροφόρησης  και καθιστά  την Παιδεία, απαραίτητη για ένα ανθρωποκεντρικό μοντέλο ζωής.

Η Παιδεία είναι  δρόμος απελευθέρωσης προσωπικής και κοινωνικής, και  όχι διαδικασία εξαναγκασμού και ανελευθερίας. Η Παιδεία  οφείλει να οδηγεί τους νέους στην ανακάλυψη του μυστηρίου της ζωής, στην κατάκτηση της ελευθερίας, στα μονοπάτια της αναζήτησης της αλήθειας, στη μύησή τους στην παράδοση του τόπου τους και στον πολιτισμό, στη μεταμόρφωσή τους.

Τα τελευταία χρόνια ξεκόψαμε τη γνώση από τη ζωή, τον έρωτα, την ομορφιά. Υποτάξαμε την αγάπη στην αναγκαιότητα και για αυτό αποτύχαμε. Αυτού του είδους η Παιδεία είναι το προαπαιτούμενο για μια χώρα για να αναπτυχθεί και να προκόψει.

Προϋπόθεση  όλων αυτών και πρωτεύοντα ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία διαδραματίζει  η προσωπικότητα του δασκάλου, καθώς επίσης και η σχέση του με τους μαθητές. Η σχέση δάσκαλου-μαθητή  είναι μια σχέση αγάπης και αλληλοσεβασμού. Το να αγαπά ο δάσκαλος τον μαθητή και να αγαπιέται από αυτόν, είναι το στοιχείο εκείνο που βοηθάει ουσιαστικά να γίνει αποδοτική η διδασκαλία. Ο δάσκαλος  εμπνέει, προσελκύει και πείθει. Δεν είναι εγωιστής ούτε αλαζόνας, δεν διακρίνεται για το εξουσιαστικό του ύφος, έχει πνεύμα μαθητείας, δεν περιαυτολογεί. Είναι ταπεινός έχοντας συναίσθηση των ατελειών και αδυναμιών του. Γνωρίζει καλά «ότι η επιείκεια είναι πιο δυνατή από τη βία», όπως λέει ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Ο παιδαγωγός επιδεικνύει δημοκρατικό πνεύμα και σέβεται τη γνώμη των μαθητών του. Απέναντι τους να είναι απλός, ειλικρινής, απονήρευτος, άδολος. Αποφεύγει την ειρωνεία και την υποκρισία.

Είμαι βέβαιος ότι όλοι μαζί θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να ξεπεράσουμε κάθε αδυναμία και να βελτιωθούμε όσο περισσότερο μπορούμε! Μαθητές και εκπαιδευτικοίμαζί θα μάθουμε, μαζί θα κοπιάσουμε, μαζί θα νιώσουμε την ευτυχία να πετύχουμε τους στόχους μας.

Εύχομαι μέσα από την ψυχή μου καλή σχολική χρονιά σε όλους!

 

Ο Περιφερειακός Διευθυντής

Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

Γεωλόγος-Θεολόγος   

Πρώτη μέρα στο σχολείο.

11 Σεπτεμβρίου 2018. Το νέο σχολικό έτος ξεκίνησε με την καθιερωμένη τελετή του Αγιασμού. 

Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ήταν εκεί, καθώς και οι παλιοί μας μαθητές που επέστρεψαν ψηλότεροι, και οι νέοι μας μαθητές της Α΄τάξης. Παρευρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών Πυλαίας -Χορτιάτη κ. Παρισσόπουλος, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μπουλομύτης, ο πρόεδρος της κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος κ. Καρτάλης και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Χατζηστογιάννης και  ευχήθηκαν καλή σχολική χρονιά στα παιδιά και καλή πρόοδο.

Διαβάστηκε επίσης και το μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Ανανιάδη

Στιγμιότυπα εδώ 

 

  «Μήνυμα για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου» 

                                     του Περιφερειακού Διευθυντή   Εκπαίδευσης Κ.Μ. 

 

 

Πέρασαν 78 χρόνια μετά τη γνωστή στιχομυθία του Ιωάννη Μεταξά και του Ιταλού πρέσβη, εκείνες τις πρώτες ώρες της 28ης Οκτωβρίου του '40 με το μήνυμα της άρνησης, της μη υποταγής  να παραμένει αρκετά επίκαιρο αλλά πιο δύσκολο από ποτέ να υποστηριχτεί. Πριν από 77 χρόνια οι Έλληνες, με ελάχιστα εφόδια και εξοπλισμό, μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες πολιτικές, οικονομικές και καιρικές συνθήκες, ύψωσαν το ανάστημά τους και αντιστάθηκαν στις σιδερόφρακτες ορδές των φασιστών κατακτητών.

Σήμερα στεκόμαστε περήφανοι απέναντι στην ιστορία μας και καλούμαστε να αξιοποιήσουμε τα διδάγματα και τις παρακαταθήκες του παρελθόντος, να σφυρηλατήσουμε την εθνική ενότητα και την ομοψυχία του ελληνικού λαού. Να αναδείξουμε και πάλι τη συλλογικότητα, την αλληλεγγύη, την ανιδιοτέλεια και τη φιλοπατρία σε θεμελιακές αξίες της κοινωνίας μας. Σε μια περίοδο γενικευμένης κρίσης την οποία βιώνουμε όλοι, καθώς υποβαθμίζει ολοένα και περισσότερο το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και ιδιαίτερα των οικονομικά ασθενέστερων, έχουμε χρέος να αγωνιστούμε ακόμη πιο αποφασιστικά. Οι απειλές είναι σήμερα περισσότερο δυσδιάκριτες από τότε. Ο αγώνας μας  πρέπει να είναι αγώνας ενάντια στην ηθική κατάπτωση και την έκπτωση των αξιών, ενάντια στην ιδιοτέλεια και την αναξιοκρατία, που υπονομεύουν κάθε ευοίωνη προοπτική.

Καλούμαστε να πούμε τα μεγάλα ΟΧΙ στην ευτέλεια της ζωής μας, στην αποικιοποίηση του τόπου μας και στην υποταγή των οικονομικών συμφερόντων. Το ΟΧΙ του 1940 ας γίνει οδηγός μας, να ανάψει ξανά η φλόγα μέσα μας για την ελευθερία και την εθνική μας κυριαρχία.

Τιμή και δόξα στους πεσόντες και αγωνιστές ήρωες του έπους του ?40!

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης

Κεντρικής Μακεδονίας

Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

                                                                                                                                                               

Χρονικό από την επίσκεψη στο μαρτυρικό χωριό Χορτιάτης

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που έγιναν στο σχολείο για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, ήταν και η επίσκεψη της Α΄ τάξης στο μαρτυρικό χωριό Χορτιάτης. Ο Χορτιάτης είναι ένα από τα μαρτυρικά χωριά της Ελλάδας γιατί εκεί  στις 2 Σεπτεμβρίου του 1944, λίγο πριν τελειώσει η κατοχή, οι ναζί και οι έλληνες συνεργάτες τους σκότωσαν 149 ανθρώπους .

Ο Χορτιάτης που είναι μία από τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου μας βρίσκεται 20 χιλιόμετρα ανατολικά-νοτιοανατολικά της πόλης της Θεσσαλονίκης  σε υψόμετρο 570 μέτρων επάνω στο ομώνυμο βουνό, ένα μέρος του οποίου ανήκει στο νομό Xαλκιδικής .

Πήγαμε εκεί  για  να επισκεφθούμε το μνημείο του Ολοκαυτώματος του Χορτιάτη και τον τόπο του μαρτυρίου. Μας υποδέχθηκαν η  ομάδα των μικρών ξεναγών, που αποτελείται  από   μαθητές του 3ου Γυμνασίου Χορτιάτη.  Η ομάδα των μαθητών ?ξεναγών του 3ου  Γυμνασίου Χορτιάτη  ξεναγούν  μαθητές άλλων σχολείων σε διάφορα ιστορικά σημεία του  χωριού  και παρουσιάζουν την ιστορία του τόπου τους.  Στο μνημείο του Ολοκαυτώματος μας παρουσίασαν το ιστορικό οι μαθήτριες- ξεναγοί.  Με πρόσχημα μια αντάρτικη επίθεση και τον θάνατο ενός γερμανού στρατιώτη,  οι Γερμανοί κατακτητές έστησαν μια επιχείρηση αντιποίνων στον Χορτιάτη. Με την αμέριστη συμπαράσταση των  ελλήνων συνεργατών τους συγκέντρωσαν γυναίκες,  παιδιά και γέρους στη συνέχεια τους  εγκλώβισαν  σε δύο κτίρια, στον φούρνο του Γκουραμάνη και στο σπίτι του Νταμπούδη. Εκεί άνοιξαν  πυρ, έβαλαν  φωτιά και έκαψαν  ζωντανούς 149 κατοίκους. Ο απολογισμός: 149 άτομα κάηκαν ζωντανά ή εκτελέστηκαν. 51 κάτοικοι ήταν κάτω των 18 ετών. Οι 128 ήταν γυναίκες και 30 ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών. Τι έγκλημα μπορεί να έκανε ένα βρέφος τριών μηνών; Πως μπορεί κανείς να κατανοήσει τον παραλογισμό του πολέμου.

 

Περισσότερα...

Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου

Στις 30 Οκτωβρίου 2018, οι Α΄και Β΄τάξη του σχολείου μας, παρακολούθησαν το θεατρικό έργο "Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου", της Άλκης Ζέη και με σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά στο ΚΘΒΕ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι κεντρικό ρόλο στο έργο είχε και ένας παλιός μας μαθητής, ο Βασίλης Παπαδόπουλος, ο οποίος μετά την παράσταση συζήτησε με τα παιδιά. 

Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου είναι παιδικό/εφηβικό μυθιστόρημα της Ελληνίδας πεζογράφου Άλκης Ζέη. Η Ζέη έγραψε το βιβλίο αυτό στο Παρίσι, όπου ζούσε αυτοεξόριστη με την οικογένειά της κατά τα χρόνια της Δικτατορίας των Συνταγματαρχών. 

 
Το μυθιστόρημα παρουσιάζει ένα αγόρι, τον Πέτρο, που στην ηλικία των εννιά ετών ζει τον πόλεμο του 1940 και κατόπιν μεγαλώνει μέσα στην κατεχόμενη από τους Γερμανούς Αθήνα.
 
Το α΄ μέρος («Όχι») του βιβλίου ξεκινάει με τον θάνατο του τριζονιού του Πέτρου στις 27 Οκτωβρίου 1940, μια ημέρα πριν την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου. Την θλίψη του Πέτρου για τον θάνατο του τριζονιού θα την διαδεχθεί ο ενθουσιασμός για τις νίκες του Ελληνικού Στρατού, και αργότερα η πίκρα για την ήττα και την εισβολή των Γερμανών.
 
Στο β΄ μέρος («Πεινάααω»), όλα αλλάζουν για τον Πέτρο και την οικογένειά του. Όλοι τους ζουν τον πρώτο δύσκολο χειμώνα της Κατοχής. Η πείνα ταλαιπωρεί τον παππού του και σκοτώνει την γιαγιά ενός φίλου του, του Σωτήρη.
 
Στο γ΄ μέρος («Συσσίτιο»), στο σχολείο του Πέτρου αρχίζουν τα συσσίτια, ενώ ο Πέτρος αρχίζει να συνειδητοποιεί πως αρχίζει η Αντίσταση στους κατακτητές.
 
Στο δ΄ μέρος («Λευτεριά ή θάνατος»), ο Πέτρος και ο Σωτήρης συμμετέχουν σε αντιστασιακές πράξεις αλλά γνωρίζουν και την βαρβαρότητα των κατακτητών, οι οποίοι θα σκοτώσουν τον φίλο του Πέτρου. Το βιβλίο τελειώνει στις 12 Οκτωβρίου 1944, την επομένη της αποχώρησης των Γερμανών από την Αθήνα. Ο Πέτρος «είναι άντρας πια, δεκατριώ χρονώ»!
 
'Οπως σημειώνει ο σκηνοθέτης:  "Το έργο παρόλο που παραπέμπει στη φρίκη του πολέμου και της κατοχής στην Αθήνα, δεν περιορίζεται σε αυτήν, την υπερβαίνει και αποκτά μια οικουμενική διάσταση για τα παιδιά όλου του κόσμου.
 
Ο Πέτρος, παππούς σήμερα, ανακαλεί μνήμες, ζωντανεύει στιγμιότυπα από την παιδική του και εφηβική του ηλικία σε μια δύσκολη ιστορική περίοδο, όπου η πατρίδα του βρισκόταν υπό κατοχή από ξένο κατακτητή με στερήσεις, πείνα και θανάτους. Με τον μικροσκοπικό του φακό  φωτίζει ανθρώπους, σχέσεις, ιδέες, αλλάζει απόψεις, γκρεμίζει δεδομένα και στερεότυπα  και μέσα από την περιπλάνησή του μας οδηγεί να δούμε με άλλη ματιά τα παιδιά του πολέμου στον πλανήτη μας, τις κακουχίες, την πείνα και τους θανάτους, τα hot spots  με τα παιδιά της γειτονικής μας Συρίας και με κουράγιο και δύναμη μας ενθαρρύνει να μη χάνουμε την πίστη για τον αγώνα που οφείλουμε να κάνουμε «?για μια καινούργια ζωή», να βρούμε την αισιοδοξία και το χαμόγελο που λίγο λίγο χάνουμε. Μας κάνει να θυμηθούμε ότι σε δύσκολες εποχές όπου κυριαρχούν οι ιδέες και οι αξίες  μπορούμε να ενθουσιαζόμαστε για «τα μικρά» του τόπου μας."

Πρόσθετες πληροφορίες