Μάρτιος 2014

Δημιουργίες των μαθητών στο μάθημα των εικαστικών με θέμα την ενδοσχολική βία

https://drive.google.com/folderview?id=0B80s7trDYBEfeGgyZWx3OXNvVW8&usp=sharing



Σχολικός εκφοβισμός

Η σχολική βία είναι, ακό?η, αναπόσπαστο κομμάτι της βίας και της
παραβατικότητας που ε?φανίζεται στην κοινωνία, του ευρύτερου περιβάλλοντος που την τρέφει, των αξιών, των θεσ?ών, της πολιτισ?ικής και πολιτικής ιστορίας του
τόπου και των ανθρώπων. Το θύ?α και ο θύτης είναι άνθρωποι από την κοινωνία
στην οποία βρίσκεται το σχολείο. Η στάση τους και η συ?περιφορά τους αντανακλά
και αναπαράγει ό, τι το οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον καλλιεργεί.
Στα πλαίσια αυτά του σχολικού περιβάλλοντος, ως χώρος εκδήλωσης του φαινο?ένου, ο σχολικός εκφοβισ?ός ? bullying λα?βάνει διάφορες διαστάσεις και
ποικίλα είδη.




Ο όρος bullying παρουσιάστηκε


στη διεθνή βιβλιογραφία από τον Olweus Dan τα έτη 1978 και 1984 ?ε σκοπό την περιγραφή των διαδικασιών εκφοβισ?ού, παρενόχλησης και συστηματικής θυ?ατοποίησης παιδιών και εφήβων από τους συνο?ηλίκους τους.
Σύμφωνα με τον Dan Olweus (1993) , τα χαρακτηριστικά που στοιχειοθετούν τον εκφοβισμό είναι α) η σκοπιμότητα- πρόθεση του δράστη να βλάψει το θύμα, β) η επαναληψιμότητα της εκφοβιστικής συμπεριφοράς του και πρωτίστως γ) η ανισότητα δράστη και θύματος ως προς τη σωματική ρώμη και το ψυχικό σθένος, ως προς τη δύναμη εν γένει, την εξουσία, ή και η αριθμητική υπεροχή των δραστών.


2) Κάποιοι ορισμοί:


Ως σχολικός εκφοβισμός ορίζεται η επαναλαμβανόμενη υποβολή ενός μαθητή σε αρνητικές καταστάσεις από έναν ήπερισσότερους άλλους μαθητές.

Ο σχολικός εκφοβισ?ός - bullying είναι η κύρια ?ορφή ?ε την οποία ε?φανίζεται η σχολική βία και αποτελεί εσκε??ένη πράξη, που αποσκοπεί στην πρόκληση σω?ατικού ή ψυχικού πόνου και στην υποταγή του θύ?ατος.
Σχετικά ?ε τη διεθνή βιβλιογραφία, ένας ευρύς ορισ?ός αναφέρει ότι το bullying είναι όταν ένας μαθητής επανειλημμένα είναι εκτεθειμένος σε αρνητικές ενέργειες εκ ?έρους ενός ή περισσότερων άλλων ?αθητών, οι οποίες εκδηλώνονται ως ?ορφές βίαιης ή επιθετικής συ?περιφοράς
. Το bullying, ακό?η, συνεπάγεται
έλλειψη ισορροπίας στη δύνα?η ?εταξύ των ατό?ων που εκφοβίζουν και του θύ?ατος, καθώς το δεύτερο καθίσταται αδύνα?ο να υπερασπιστεί τον εαυτό του και παρα?ένει αβοήθητο ?προστά στους άλλους, γεγονός που οι ειδικοί ονο?άζουν ?ία ασύ??ετρης δύνα?ης σχέση.

«O σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι μια μορφή επιθετικής συμπεριφοράς κατά κανόνα εσκεμμένη και επιζήμια? συχνά είναι επίμονη ? κάποιες φορές συνεχιζόμενη επί εβδομάδες, μήνες ή ακόμη και έτη. Αυτοί που τον υφίστανται είναι πολύ δύσκολο να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Η συμπεριφορά αυτή συνιστά συστηματική κατάχρηση εξουσίας και υποδηλώνει μια επιθυμία για εκφοβισμό και κυριαρχία.» (Sharp & Smith, 1994, σελ. 1).

3) Μορφές σχολικού εκφοβισμού ?σχολικής βίας :

1) Λεκτική βία (ένα λεκτικό πείραγμα /λόγω χρώματος, εμφάνισης, τρόπου ομιλίας ,θρησκευτικών κλπ. διαφορών, σαρκασμός, ειρωνείες ,ομοφοβικά σχόλια δηλ. σχόλια γύρω από τη σεξουαλικότητα του, μια απειλή, ένα όνομα )
2) Συναισθηματική βία ( σκόπιμη απομόνωση, εκβιασμός για χρήματα, καταστροφή πραγμάτων, χειρονομίες κλπ.)
3) Σωματική βία ( χτυπήματα, χαστούκια, κλωτσιές κλπ)
4) Σεξουαλική βία ( ανεπιθύμητα αγγίγματα προσβλητικά γράμματα και εικόνες, λεκτική παρενόχληση κλπ.)
5) Παρενόχληση στον κυβερνοχώρο ?ηλεκτρονικός εκφοβισμός( cyberbulling) . (Είναι η χρήση διαδικτύου, κινητών ,e-mail, chat room κλπ. με κακοποιητικό και απειλητικό περιεχόμενο, για βλάβη των άλλων .πχ. Αποστολή αγενών μηνυμάτων, διάδοση ψεύτικης φήμης μέσω e-mail, δημιουργία-διάδοση video που ταπεινώνουν, κοροϊδεύουν ένα παιδί.
4)) Εκπαιδευτικοί:
? Πρέπει οι μαθητές μας να ξέρουν πώς ν αναγνωρίσουν τον εκφοβισμό.( επιθετική συμπεριφορά με αρνητική πρόθεση, από ένα παιδί σε άλλο, όπου υπάρχει ανισορροπία δύναμης)
? Είναι ανάγκη να κατανοήσουν τις συνέπειες του.
? Επείγει να πιστέψουν ότι χρειάζεται να αντιδράσουν , διαφορετικά η θυματοποίηση θα συνεχίζεται.
? Πρέπει να εκθέτουν τον εκφοβισμό- είναι απαραίτητο να είναι σε θέση να αναφέρουν με ασφάλεια τέτοια περιστατικά όταν τα βλέπουν ή όταν τα ζουν /να παρέχεται η δυνατότητα και της ανώνυμης επιλογής.
? Είναι ανάγκη να αντικαταστήσουμε τέτοιες τρέχουσες πεποιθήσεις ή συμπεριφορές.
Να διδάξουμε πώς ένας μαθητής μπορεί να ενεργήσει διαφορετικά, να διαχειριστεί το θυμό του, να αναπτύξει αυτοέλεγχο, ενσυναίσθηση.
-δουλεύουμε με πολλούς τρόπους το θέμα της αυτοεκτίμησης
-δίνουμε σαφές μήνυμα ότι το νταηλίκι είναι λάθος.
-μεταφέρουμε συνεχώς την προσδοκία για κόσμια συμπεριφορά.
-βάζουμε τους γονείς στο παιχνίδι της πρόληψης
- ενθαρρύνουμε τα παιδιά να σταθούν ασφάλεια ο ένας για τον άλλον.

5) Σημάδια προειδοποίησης :
? Έρχεται στο σπίτι με κατεστραμμένα ρούχα ή του λείπουν πράγματα
? Έχει ανεξήγητες κακώσεις
? Συχνά παράπονα για πονοκεφάλους, στομαχόπονους αδιαθεσία
? Έχει προβλήματα στον ύπνο και στις διατροφικές συνήθειες
? Φοβάται να πάει σχολείο ή σε άλλες δραστηριότητες με τους συνομηλίκους, αποφεύγει ορισμένα μέρη.
? Εμφανίζεται λυπημένος, κυκλοθυμικός, θυμωμένος.
? Δίνει απίθανες εξηγήσεις για τα παραπάνω.


Παιδιά που πέφτουν θύμα νταηλικιού:

  • Έχουν ψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης και άγχους ( που μπορεί να επιμείνουν και στην ενήλικη ζωή τους )
  • Συχνά παράπονα υγείας
  • Αύξηση των σκέψεων για αυτοκτονία
  • Απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες
  • Μείωση στην επίδοση
  • Είναι πιθανό να ανταποδώσει με εξαιρετικά βίαια μέτρα
  •  
  •  

Οδηγίες για το παιδί-θύμα
? Κατ? αρχάς, δεν φταις εσύ! Πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι είχαν πέσει θύματα εκφοβισμού στο σχολείο
? Διατήρησε την ψυχραιμία και την αυτό-πεποίθησή σου
? Μην απαντάς στις κοροϊδίες, μη μπαίνεις σε διάλογο, κάνε ότι δεν τις ακούς
? Κοίταξέ τους στα μάτια και πες τους καθαρά και σταθερά ΣΤΑΜΑΤΑ
? Φύγε όσο γρηγορότερα μπορείς
? Πες αμέσως τι συνέβη στο δάσκαλό σου ή σε κάποιον άλλον ενήλικα
? Αν φοβάσαι να το πεις σε κάποιον ενήλικα, πες το σε έναν φίλο και ζήτα του να είναι μαζί σου
? Συνέχισε να το λες μέχρι ότου κάποιος σε βοηθήσει
? Αν σου έστειλαν απειλητικό sms ή email κράτησέ το, μη το σβήσεις, θα χρειαστεί ως απόδειξη
? Αν σε εκφοβίζει ολόκληρη παρέα, πιάσε το πιο αδύναμο μέλος της και πες του ότι αυτό δεν είναι σωστό και αν θα του άρεσε να του φέρονταν εκείνου έτσι
? Αν μετά από αυτά δεν αλλάξει κάτι, άλλαξε σχολείο-ζήτησε από τους γονείς σου να βρουν ένα σχολείο που είναι φιλικό και ασφαλές
? Μην πιστεύεις αυτά που σου λένε οι εκφοβιστές, να επαινείς τον εαυτό σου και να θυμίζεις στον εαυτό σου κάθε μέρα τα καλά σου σημεία


Οδηγίες για γονείς
Αν το παιδί σας εκφοβίζει άλλα παιδιά
? Σταματήστε το αμέσως μόλις παρατηρήσετε επιθετική συμπεριφορά του παιδιού σας προς άλλα παιδιά
? Εξηγείστε του ότι η συμπεριφορά δεν είναι αποδεκτή και ότι το αντίκτυπο στα άλλα παιδιά είναι πολύ βαρύ
? Διδάξετε στο παιδί σας τρόπους συμπεριφοράς για επίλυση συγκρούσεων που δεν περιλαμβάνουν βία. Επίσης διδάξτε τους πώς να ζητούν αυτό που θέλουν με ευγενικό τρόπο
? Μη χτυπάτε τα παιδιά ως τιμωρία για την επιθετική τους συμπεριφορά. Τους διδάσκετε ακριβώς αυτό που θέλετε να σταματήσουν: τη βία. Προτιμήστε την αφαίρεση προνομίων ως τιμωρία
? Επικοινωνήστε με το σχολείο και συζητείστε με το δάσκαλο για την αντιμετώπιση της επιθετικής συμπεριφοράς του παιδιού σας
? Επαινείτε και ενισχύετε το παιδί σας κάθε φορά που επιδεικνύει συνεργατικές και φιλικές συμπεριφορές προς άλλα παιδιά
Ελέγχετε συχνά το παιδί σας για να βεβαιωθείτε ότι δεν έχει επιστρέψει σε επιθετικές συμπεριφορές

( ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ερυφίλης 2, 116 34 Αθήνα. Τηλ - Fax: 210 72 90 496. Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

? Ειδικά για την κυβερνοπαρενόχληση:
Ο cyber- εκφοβισμός δεν αφήνει σημάδια, γι αυτό είναι λιγότερο εμφανής σε γονέα ή δάσκαλο.( πχ. Τα πολυάριθμα αρκτικόλεξα που χρησιμοποιούνται από τους νέους, όταν επικοινωνούν ηλεκτρονικά , καθιστούν δύσκολο για τους ενήλικες να αναγνωρίσουν πιθανές απειλές)

Ο Κώδικας Συμπεριφοράς
Εδώ είναι μερικά σημεία που θα μπορούσαν να περιληφθούν στον κώδικα δεοντολογίας που θα συζητήσει και να συμφωνήσει με τους νέους. Χρησιμοποιήστε αυτά τα σημεία θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε τη συζήτηση, αλλά έχουν ως στόχο να καταλήξετε με ένα μικρό αριθμό (μέχρι πέντε ή έτσι) από σύντομες δηλώσεις που είναι κατάλληλα για την ηλικία των χρηστών.
? Αν αισθάνεστε ότι είστε θύμα εκφοβισμού μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κειμένου ή σε απευθείας σύνδεση, μιλήστε σε κάποιον που εμπιστεύεστε.
? Ποτέ μη στείλετε οποιαδήποτε παρενόχληση ή απειλητικά μηνύματα. Ό, τι γράφετε και στέλνετε θα μπορούσε να διαβαστεί από έναν ενήλικα.
? Σοβαρές περιπτώσεις εκφοβισμού θα πρέπει να αναφερθούν στην αστυνομία - για παράδειγμα απειλές σωματικής ή σεξουαλικής φύσης.
? Κρατήστε και αποθηκεύσετε οποιαδήποτε παρενόχληση e-mail, μηνύματα κειμένου ή εικόνων.
? Αν μπορείτε, σημειώστε την ώρα και την ημερομηνία εκφοβισμού μηνύματα ή εικόνες εστάλησαν, και σημειώστε οποιεσδήποτε λεπτομέρειες σχετικά με τον αποστολέα.
? Γιατί να συνδεθείτε σε ένα chatroom να χρησιμοποιήσετε ένα διαφορετικό όνομα χρήστη ή ψευδώνυμο; Με αυτόν τον τρόπο ο νταής δεν θα ξέρει ποιος είσαι. Θα μπορούσατε να αλλάξετε τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου σας και το δίνετε μόνο στους στενούς φίλους.
? Επικοινωνήστε με το φορέα παροχής υπηρεσιών (εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, παροχέα διαδικτύου σας) για να τους πείτε για την παρενόχληση. Μπορεί να είναι σε θέση να παρακολουθήσουνί τον νταή.
? Χρησιμοποιήστε λογισμικό αποκλεισμού - μπορείτε να αποκλείσετε άμεσα μηνύματα από ορισμένους ανθρώπους ή χρησιμοποιήστε φίλτρα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να μπλοκάρετε τα emails από συγκεκριμένες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
? Μην απαντήσετε σε εκφοβισμό ή απειλητικά μηνύματα κειμένου ή e-mail, αυτό θα μπορούσε να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Επιτρέπει, επίσης, σ΄αυτούς που κάνουν τον εκφοβισμό να ξέρουν ότι έχουν βρει ένα «ζωντανό» αριθμό τηλεφώνου ή διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μπορεί να βαριούνται πολύ γρήγορα εάν τα αγνοήσετε.
? Μην δίνετε τα προσωπικά σας στοιχεία σε απευθείας σύνδεση - εάν είστε σε ένα chatroom, προσέχετε τι λέτε σχετικά με το πού ζείτε, το σχολείο που πάτε, e-mail σας διεύθυνση κλπ. Όλα αυτά τα πράγματα μπορούν να βοηθήσουν κάποιον που θέλει να βλάψει να χτίσει μια εικόνα για σας.
? Μην διαβιβάσετε κείμενα ή ηλεκτρονικά μηνύματα ή εικόνες σε κανέναν. Θα μπορούσατε να παραβιάζετε το νόμο μόνο από τη διαβίβασή τους. Αν είναι για σας, να τα κρατήσετε ως αποδεικτικά στοιχεία. Αν είναι για κάποιον άλλο, να τα διαγράψετε και να μην απαντήσετε στον αποστολέα.
? Μην δίνετε ποτέ κωδικούς πρόσβασης στο κινητό ή e-mail
? Θυμηθείτε ότι η αποστολή καταχρηστικών ή απειλητικών μηνυμάτων είναι ενάντια στο νόμο.


Ποιες είναι οι καλύτερες στρατηγικές;
.Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται είναι μια απλή λέξη ή δύο από ένα δάσκαλο να κάνει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι αυτό που κάνουν είναι λάθος. Στο άλλο άκρο κάποια παρενόχληση παραμένει δυσεπίλυτη. Η ανάπτυξη νέων ιδεών συνεχίζεται. Ό, τι είναι δυνατόν να κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι στη λίστα με μερικές από τις στρατηγικές.
? Ποινές όπως η αναστολή ή η απέλαση μπορεί να σηματοδοτήσει την σοβαρότητα της παρενόχλησης. Θεωρείται και μπορεί επίσης να βοηθήσει παρέχοντας ένα ασφαλές περιβάλλον για τα θύματα. Θα πρέπει επίσης να αναγνωριστεί ότι ορισμένα είδη εκφοβισμού είναι εγκλήματα. Σχολεία υπόκεινται στο δίκαιο του εδάφους, ώστε η δυνατότητα της τιμωρίας για την αντιμετώπιση πολύ σοβαρών συμβάντων δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία του εκφοβισμού έτσι μένει ατιμώρητη. Απαιτούνται ορισμένοι νέοι τρόποι που θα βοηθήσουν τα χιλιάδες κρυμμένα θύματα εκφοβισμού.
? Κατηγορηματική πειθαρχία - μια μέθοδος που αναπτύχθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες η οποία περιλαμβάνει ένα άκαμπτο σύστημα ανταμοιβών και κυρώσεων που εφαρμόζονται με συνέπεια από όλους τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο. Προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι η μέθοδος αυτή βοηθά στην μάθηση και δίνει κίνητρα για να μειώσουν το επίπεδο της απειθαρχίας, όμως η αποτελεσματικότητά της στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού δεν είναι σαφής.
? Bully κουτιά - μια απλή μέθοδος με την οποία οι νέοι μπορούν να θέσουν τους προβληματισμούς τους σε χαρτί και να τις δημοσιεύσετε σε ένα "κουτί νταής". Τι συμβαίνει σε αυτές τις σημειώσεις είναι το κλειδί για την επιτυχία ή την αποτυχία αυτής της τεχνικής
? Bully δικαστήρια - η ιδέα ότι οι νέοι πρέπει να διαδραματίσουν ένα ρόλο στη λήψη κανόνων του σχολείου και να αποφασίσουν τι πρέπει να συμβεί σε εκείνους που τα σπάνε δεν είναι νέα. . Πιο πρόσφατα μερικά σχολεία έχουν προσπαθήσει να ιδρύσουν δικαστήρια ή συμβούλια, αποκλειστικά για την αντιμετώπιση περιπτώσεων εκφοβισμού. Ωστόσο, η αρχή ότι οι νέοι πρέπει να συμμετέχουν στην απόφαση σχετικά με τους συνομηλίκους τους, και να τιμωρήσουν τους παραβάτες παραμένει αμφιλεγόμενη. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι οι ενήλικες θα πρέπει να διαδραματίσουν ενεργό και καθοδηγητικό ρόλο σε τέτοιου είδους διαδικασίες, προκειμένου να προστατεύσουν την ευημερία όλων των εμπλεκόμενων νέων.
? Συμβουλευτική - ένας δάσκαλος ή άλλος ενήλικος μπορεί να έχουν τις δεξιότητες και χρόνο για να προσφέρουν υποστήριξη σε νέους που εμπλέκονται στον εκφοβισμό. Τόσο τα θύματα και θύτες μπορούν να επωφεληθούν από αυτή τη διαδικασία. Τα κύρια προβλήματα είναι ότι είναι χρονοβόρα, οι νέοι πρέπει να συμμετάσχουν εθελοντικά και υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένων συμβούλων στα σχολεία.
? Διαμεσολάβηση - μερικά σχολεία έχουν θεσπίσει συστήματα όπου τα δύο μέρη σε ένα πρόβλημα σχέσης, συμφωνούν ότι ένα τρίτο πρόσωπο, το οποίο μπορεί να είναι είτε ένας ενήλικας ή ένα άλλο νεαρό άτομο, βοηθά να διαπραγματευθούν μια λύση. Αυτό φαίνεται να είναι χρήσιμο σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως όταν δεν υπάρχει πολύ μεγάλη ανισορροπία δυνάμεων μεταξύ των πρωταγωνιστών - αλλά όχι σε όλες τις περιπτώσεις εκφοβισμού. Ο νταής μπορεί να αρνηθεί να λάβει μέρος γιατί αυτός ή αυτή δεν έχει κανένα συμφέρον στον τερματισμό του εκφοβισμού. .
? Δίκτυο παροχής συμβουλών - ένας μικρός αριθμός των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν χρησιμοποιηθεί παλαιότερα ως έφηβοι ειδικούς συμβούλους. Καλή κατάρτιση και συνεχή υποστήριξη είναι ζωτικής σημασίας εάν αυτοί οι νέοι εθελοντές για να είναι σε θέση να βοηθήσουν τα θύματα που μπορεί να είναι αρκετά σοβαρά προβληματικές.
? Η προσέγγιση «δεν φταίει» - μια βήμα προς βήμα τεχνική που επιτρέπει την έγκαιρη παρέμβαση, διότι δεν απαιτεί ότι ο καθένας θα πρέπει να αποδειχθεί υπαιτιότητα? Τους ζητείται να προτείνουν λύσεις. Αυτή η προσέγγιση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην αντιμετώπιση της ομάδας εκφοβισμού...
? Η μέθοδος «κοινού ενδιαφέροντος» - Μια Σουηδική τεχνική η οποία έχει πολλά κοινά με τη "Δεν κατηγορώ" προσέγγιση, παρόλο που δεν έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στη Βρετανία, ίσως επειδή είναι πιο περίτεχνη και χρονοβόρα. Και οι δύο αυτές μέθοδοι έχουν επικριθεί για την αποτυχία να κατανείμουνι ευθύνες αλλά και οι δυο έχουν σκοπό να ενθαρρύνουν τους τραμπούκους να αναλάβουν την ευθύνη για τις πράξεις τους .
? "Λύση επικεντρώμένη σε προσεγγίσεις" μοιράζονται μεγάλο μέρος της φιλοσοφίας των δύο προηγούμενων στρατηγικών, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί σε προβλήματα εκτός από τον εκφοβισμό. Αυτό είναι χρήσιμο επειδή το καθήκον να ερευνήσουμε τα γεγονότα του περιστατικού και στη συνέχεια να αποφασίσουμε για το αν θα πρέπει να κληθεί ή όχι εκφοβισμός είναι μερικές φορές αδύνατη. Τα προβλήματα σχέσεων ανάμεσα σε μια ομάδα παιδιών μπορεί να είναι πράγματι πολύ περίπλοκη. Μπορούν επίσης να είναι πολύ επιζήμιες για την προσωπική ανάπτυξη και εκπαίδευση του μερικά από τα εμπλεκόμενα άτομα. Να είσαι σε θέση να παρέμβεις χωρίς να χάσεις πάρα πολύ χρόνο προσπαθώντας να ξεμπερδέψεις συναισθηματικούς κόμβους έχει εμφανή θέλγητρα για πολυάσχολους εκπαιδευτικούς.
? Συστήματα αναφοράς - το πιο σημαντικό είναι ότι τα σχολεία πρέπει να έχουν αποτελεσματικό τρόπο καταγραφής των σοβαρών εκφοβισμών
? "Ασφαλή δωμάτια» έχουν δημιουργηθεί σε ορισμένα σχολεία ως καταφύγιο των παιδιών. Αν και αυτό μπορεί να παρέχει ασφάλεια σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να καταστεί το υπόλοιπο του σχολείου ακόμα πιο εχθρικό προς τα παιδιά που το χρησιμοποιούν.
? Τηλεφωνική γραμμή παροχής πληροφοριών - υπηρεσίες όπως ChildLine θα πρόσφερανι πολύτιμη στήριξη στα παιδιά που φοβούνται να μιλήσουν για εκφοβισμό. .
? Συζήτηση - καμία στρατηγική θα είναι αποτελεσματική εάν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και άλλοι, δεν είναι έτοιμοι να μιλήσουν για εκφοβισμό ανοιχτά και σοβαρά.

 




Για επιπλέον ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
ΠΡΟΛΗΨΗ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ...
www.pyxida.org.gr/.../KKonstantinou_APsaltiProtaseisParembaseis.p...
Μορφή αρχείου: Microsoft Powerpoint - Quick View
ΠΡΟΛΗΨΗ & ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Προτάσεις εκπαιδευτικών σε ελληνικά σχολεία & διεθνή προγράμματα παρέμβασης ...
[PDF]
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ « ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ...
nefeli.lib.teicrete.gr/browse/seyp/ker/2009/.../Karkanaki2009.pdf

http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/files/2012/01/efivoi_kai_via_09_HBSC_2010_EPIPSI_2012.pdf -
( ΕΠΙΨΥ ερευνητικό πανεπιστημιακό ινστιτούτο ψυχικής υγιεινής)


ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ στο yt ( επιλογές )
1) http://www.youtube.com/watch?v=RGOnfpRXI9E&feature=related ( κανάκης εισαγωγικό σποτάκι/έκταση του φαινομένου/τηλ. Γραμμές στήριξης)
2) http://www.youtube.com/watch?v=4mrP9YHBrZ4 ( γενική εικόνα του σχολικού εκφοβισμού και εστίαση στο διαδικτυακό εκφοβισμό)
3) http://www.youtube.com/watch?v=5Pbz1CEh-Ac&feature=related ( επίσης γενικό)


4) http://www.youtube.com/watch?v=i90_yQ1pn0Y&feature=endscreen&NR=1 ( λεκτική βία )
5) http://www.youtube.com/watch?v=swQax_Aklbc&feature=related ( οι λέξεις πονάνε )


ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
http://www.youtube.com/watch?v=RWV8ZKysdBo&feature=related ( 2ο γυμνασιο ελληνικού μέρος α΄-είδη της σχολικής βίας)

http://www.youtube.com/watch?v=jEci4fDx6KQ&feature=related ( 2ο γυμνασιο ελληνικού μέρος β΄)
η εκπομπή του σταύρου θεοδωράκη ?πρωταγωνιστές?, ?η τρομοκρατία της αθωότητας?
http://www.megatv.com/protagonistes/default.asp?catid=25364&subid=2&pubid=23713469

Δείτε τις καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών και μαθητριών στο μάθημα των εικαστικών

     (καθ. Μ. Παρασίδου)  Πατήστε εδώ

 

 

Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή, η αφιερωμένη στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Για να τιμήσουμε τους Έλληνες της εποχής εκείνης οι οποίοι αρνούμενοι να παραδώσουν την πατρίδα μας ως βορά στα επεκτατικά σχέδια του Μουσολίνι πολέμησαν στα χιονισμένα βουνά της Αλβανίας με αυταπάρνηση και αυτοθυσία. Τιμήσαμε επίσης τους ήρωες που αντιστάθηκαν κατά των Γερμανών την περίοδο της κατοχής. Αναφερθήκαμε στα μαρτυρικά χωριά και ιδιαίτερα στο ολοκαύτωμα του Χορτιάτη. Συγκινηθήκαμε, προβληματιστήκαμε. Διάφορα σύντομα δρώμενα, εκφραστικές απαγγελίες ποιημάτων και πεζών κειμένων, αποσπάσματα επιθεωρήσεων της εποχής του 40, τραγούδια από την χορωδία μάς μετέφεραν 73 χρόνια πίσω και «είδαμε» με τα μάτια της ψυχής μας τους στρατιώτες μας κρεμασμένους από τα βαγόνια να φεύγουν για το μέτωπο με το χαμόγελο στα χείλη. Νιώσαμε τη χαρά της νίκης πανηγυρίζοντας και εμείς ανάμεσα στα πλήθη που συνέρρεαν στους δρόμους στις αρχές του 41 υπερήφανοι για την μικρή Ελλάδα και τους υπερασπιστές της. Αυτούς που απέδειξαν πως η μεγαλοσύνη των λαών δε μετριέται με το στρέμμα. Με της καρδιάς το πύρωμα μετριέται και με το αίμα κατά πως έγραψε και ο μετγάλος μας ποιητής Κωστής Παλαμάς. Οι μαθητές-θεατές, οι καθηγητές και εκπρόσωποι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τη σεμνή τελετή. Υπεύθυνες για την διοργάνωση της γιορτής ήταν οι καθηγήτριες Καπούση Ελένη ΠΕ2 και Σπυροπούλου Σοφία ΠΕ2. Την επιμέλεια της χορωδίας είχε ο Μουτουσίδης Κωνσταντίνος και την τεχνική υποστήριξη η Πάτκου Εύη ΠΕ19 και η Πανακλερίδου Δέσποινα ΠΕ04 .

 

27-10-2013

για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε εδώ

 

Δεύτερη συνάντηση σχολείων με το Συνήγορο του Παιδιού και με θέμα?Η λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων στα σχολεία!?

Θεσσαλονίκη 19-1-17

 

Το σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη συνεχή χρονιά στις συναντήσεις του Συνηγόρου του παιδιού (βλέπε σύνδεσμο περσινό) με θέμα "Η λειτουργία των μαθητικών κοινοτήτων στα σχολεία". Η επόμενη συνάντηση θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο 28 Ιανουαρίου  10.30 ως 14.00 στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης. Το σχολείο μας θα εκπροσωπηθεί από έναν μαθητή και μία μαθήτρια της Β΄ ή της Γ΄ τάξης. Οι μαθητές που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη δράση αυτή καλούνται να το δηλώσουν άμεσα στην υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Ειρήνη Μωσαΐδου και οι γονείς όσων επιλεγούν να υπογράψουν τη συνημμένη Υπεύθυνη Δήλωση την οποία θα πρέπει να έχουν μαζί τους στη συνάντηση.

 

 

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας-Έρευνας και Θρησκευμάτων για την νέα σχολική  χρονιά 2018-19

Διαβάστε εδώ

                                                                                                                                               

 

Πρόσθετες πληροφορίες