12-9-2016

Έναρξη Σχολικού Έτους 2016-17. Αγιασμός

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016, ο καθιερωμένος Αγιασμός στο σχολείο μας για την έναρξη της σχολική χρονιάς 2016-17. Από τις 8 το πρωί άρχισε να γεμίζει η αυλή του σχολείου με τους παλιούς και νέους μαθητές του. Στην τελετή παρευρέθηκε και χαιρέτησε η αντιδήμαρχος παιδείας του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη, κ. Γιαννούδη. Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων χαιρέτησε η Διευθύντρια κ. Βρέζα και εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων χαιρέτησε η κ. Νεφέλη Ανθοπούλου. 

Στη συνέχεια διαβάστηκε το μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Εκ/σης, κ. Ανανιάδη και μοιράστηκαν τα βιβλία σε όλους τους μαθητές.

Όλα  είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν κανονικά τα μαθήματα από αύριο. Οι καθηγητές, τα βιβλία, οι αίθουσες.

Ευχόμαστε καλή πρόοδο και υγεία σε όλα τα παιδιά. Ας μη ξεχνάμε ότι σκοπός της παιδείας είναι η καλιέργεια της αξίας. Της αξίας που δεν αφορά την προβολή του λαμπρότερου μαθητή, αλλά την πνευματική ανάπτυξη του κάθε μαθητή και κάθε μαθήτριας. Αν βοηθήσουμε όλα τα παιδιά να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους, θα έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες να επιζήσουμε ως δημοκρατία σε μια εποχή τόσο απαιτητική από την τεχνολογική και την κοινωνική σκοπιά.

Στιγμιότυπα από την  σημερινή μέρα

 

Γιορτή αποφοίτησης 2016   "...λίγο ακόμα να ανεβούμε, λίγο ψηλότερα"

 

 

Στις 11 Μαΐου, ημέρα Τετάρτη και ώρα 9:00 π. μ. πραγματοποιήθηκε στο αύλειο χώρο του σχολείου η τελετή αποφοίτησης της Γ΄ τάξης με θέμα «Λίγο ακόμα να ανεβούμε, λίγο ψηλότερα?». Οι μαθητές ξεκίνησαν τη γιορτή με το γνωστό τραγούδι δίνοντας ένα συμβολισμό στο αύριο που χαράζει τη ζωή τους. Με αισιοδοξία, ενθουσιασμό και συγκίνηση αποχαιρέτησαν το 1ο Γυμνάσιο Πυλαίας, ευχαρίστησαν όλους όσους συνέβαλαν στην πρόοδό τους και έδωσαν μεταξύ τους την υπόσχεση ? πως θα ξαναβρεθούν. Τραγούδησαν, χόρεψαν δικές τους χορογραφίες και διάβασαν κείμενα που έγραψαν οι ίδιοι. Την επιμέλεια της γιορτής είχε η κ. Καπούση Ε.

Οι απόφοιτοι της σχολικής χρονιάς 2015-16

 

Στιγμιότυπα της γιορτής μπορείτε να δείτε εδώ 

 

 

 

 

 

8η Αστροβραδιά στην αυλή του σχολείου μας

Πραγματοποιήθηκε και φέτος η Αστροβραδιά για 8η συνεχή χρονιά, στην αυλή του σχολείου μας με την υποστήριξη του Ομίλου φίλων Αστρονομίας Θεσσαλονίκης.

Η Σελήνη

Ο Δίας και 4 από τους δορυφόρους του

Ο καιρός μας έκανε το χατήρι και παρατηρήσαμε τη Σελήνη που καθώς ήταν  λίγων ημερών είδαμε τους σχηματισμούς στην επιφάνειά της, ενώ το φώς της δεν μας εμπόδισε να δούμε και άλλα ουράνια σώματα. Είδαμε με ευκρίνεια τον Δία και τους δορυφόρους του.

Είδαμε επίσης  τη Μεγάλη και τη Μικρή Άρκτο, τον Πολικό Αστέρα, τον Αρκτούρο, και διάφορους αστερισμούς που μας έδειξαν οι φίλοι αστρονόμοι. Η παραπάνω εικόνα δείχνει πως φαινόταν  ο ουρανός  την 13η Απριλίου στις 10 το βράδυ.

Για στιγμιότυπα κάνετε κλικ εδώ

Επέτειος της 25ης Μαρτίου. Γιορτή στο σχολείο μας και παρέλαση στην Πυλαία.

Η επέτειος της 25ης Μαρτίου γιορτάστηκε στο σχολείο μας με επιλεγμένα ποιήματα και αφηγήσεις καθώς και με τραγούδια από την χορωδία του σχολείου, Η γιορτή πλαισιώθηκε με παραδοσιακούς χορούς από μέλη της ομάδας παραδοσιακών χορών.

Επιμέλεια της γιορτής είχε ο κ. Ευστάθιος Κερασαρίδης.

Στην αρχή της τελετής η διευθύντρια κ. Μαρία Βρέζα διάβασε το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη

Μήνυμα Υπουργού:

"Η 25η Μαρτίου συμβολίζει τα γενέθλια της σύγχρονης Ελλάδας. Γι αυτό και τα γιορτάζουμε με δυναμισμό κάθε χρόνο, ανανεώνοντας τη ματιά μας στην Επανάσταση του 1821, καθώς τη στοχαζόμαστε μέσα σε νέες κάθε φορά συνθήκες.
 
Επίκεντρο της γιορτής, διαχρονικά, είναι το σχολείο, όχι μόνο γιατί τα παιδιά, ως οι νέοι πολίτες πρέπει να μάθουν να τιμούν και να σέβονται την πατρίδα τους, αλλά και γιατί η παιδεία έπαιξε τον αποφασιστικό ρόλο στη γέννηση και στη δημιουργία της εθνικής μας συλλογικότητας.
Στα χρόνια πριν από την Επανάσταση υπήρξε μια έκρηξη ενδιαφέροντος για το σχολείο και για το βιβλίο. Ακόμη και μικρές, απομονωμένες, ορεινές ή νησιωτικές κοινότητες, με τους πενιχρούς οικονομικούς τους πόρους, αναζήτησαν δασκάλους, συντήρησαν σχολεία, δημιούργησαν βιβλιοθήκες.
 
Αλλά και αυτοί που έδωσαν το περιεχόμενο ιδεών του καινούργιου έθνους, από τον Κοραή έως τον Καποδίστρια ? και παρά τις ιδεολογικές και πολιτικές τους διαφορές - στην ανάπτυξη της παιδείας συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον τους και αφιέρωσαν τις δραστηριότητές τους. Η εκπαίδευση υπήρξε ο μοχλός με τον οποίο η κοινωνία μας αναδύθηκε στη χορεία των εθνών της σύγχρονης Ευρώπης. Μοχλός και κινητήρια δύναμη, τόσο πριν, όσο και έπειτα από την Επανάσταση.
 
Θα πρέπει κάποτε να τιμήσουμε τις χιλιάδες αφανείς δασκάλες και δασκάλους, που τον 19ο αιώνα και ως τα μέσα του 20ου αιώνα, πήγαν στα πιο απρόσιτα μέρη, όπου δεν υπήρχε ακόμη συγκοινωνία, για να χτίσουν με τα χέρια τους σχολεία, να διδάξουν γενιές γενεών, να οργανώσουν μαθητικές κοινότητες, να γίνουν τα στηρίγματα των τοπικών κοινωνιών.
 
Θα πρέπει επίσης να ξανασκύψουμε στο έργο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμιστών, που συνέδεσαν την γλωσσική με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, παρά τους διωγμούς και τις λοιδορίες που υπέστησαν. Όλοι αυτοί αφιέρωσαν τις διανοητικές τους δυνάμεις, για να ξαναδώσουν σε μια εκπαίδευση αποστεωμένων γνώσεων το φιλί της σύγχρονης ζωής, για να συνδέσουν τη μάθηση με την απόλαυση του πολιτισμού.
 
Οι δημοτικιστές εκπαιδευτικοί ήταν επίσης ανάμεσα στους πιο δραστήριους οργανωτές της Αντίστασης στο φασισμό, στα χρόνια της Κατοχής, και πολλοί πλήρωσαν με χρόνια φυλακής, εξορίας, διώξεων. Μέσα από αυτούς τους αγώνες το αίτημα της Παιδείας, έγινε κεντρικό στους λαϊκούς και νεολαιίστικους αγώνες στη δεκαετία του ?60, και το σύνθημα Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία κυριαρχούσε στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.
 
Και στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, με τις τεράστιες περικοπές στην εκπαίδευση, αλλά και τη δυσφήμιση που υπέστησαν, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες συμμετείχαν σε έναν άθλο που δεν τους έχει αναγνωριστεί: Ενώ είδαμε γύρω μας το κράτος να αποδιοργανώνεται και τους περισσότερους θεσμούς να καταρρέουν, αυτοί κράτησαν το σχολείο όρθιο. Μπόρεσαν επίσης, σε μεγάλο βαθμό, ακαθοδήγητοι και χωρίς θεσμική στήριξη, να απορροφήσουν και να ενσωματώσουν στο σχολείο τα παιδιά των μεταναστευτικών κυμάτων κατά τα τελευταία 25 χρόνια.
 
Αν λοιπόν στους δύο αιώνες της ελληνικής ανεξαρτησίας, η εκπαίδευση υπήρξε ο κεντρικός άξονας της εθνικής χειραφέτησης και της κοινωνικής προόδου, μπορεί σήμερα η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση να αποτελέσει τη δύναμη εκείνη που θα βγάλει την ελληνική κοινωνία από τη βαθειά κρίση, που θα τη βοηθήσει να ανταπεξέλθει με ανθρωπισμό και αξιοπρέπεια στις νέες κρίσιμες συνθήκες που ορίζει η προσφυγική κρίση;
 
Πώς θέλουμε το σχολείο, τί πρέπει να κάνουμε για την εκπαίδευσή μας σήμερα;
 
Ποιο μέλλον θέλουμε για την κοινωνία μας και τι μπορεί να κάνει το σχολείο για να το προετοιμάσει;
 
Αυτά είναι τα ερωτήματα μέσα από τα οποία θα πρέπει να αναστοχαστούμε την επέτειο της Επανάστασης του '21, και τον ρόλο της εκπαίδευσης στην ιστορία μας, συνδέοντας κριτικά το παρόν με το παρελθόν, αλλά και με το μέλλον.
Γιατί αν μια κοινωνία χάσει την εμπιστοσύνη στο μέλλον της, χάνει επίσης την εκτίμησή της στο παρελθόν της.
 
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
 
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ"
 
 
 

 

Συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου και 1ου Λυκείου Πυλαίας στο 14ο ARC MUN

 
Το σχολείο μας συμμετείχε στο 14ο ARC MUN που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη από το Αριστοτέλειο Κολέγιο στις 17, 18 και 19 Μαρτίου με μία δεκαπενταμελή ομάδα μαθητών από τη Δευτέρα και την Τρίτη τάξη και εκπροσωπήσαμε την Ιταλία. Η συμμετοχή μας στο μαθητικό αυτό συνέδριο αντιλογίας στα Αγγλικά που στηρίζεται στο μοντέλο  συνεδριάσεων του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να γίνουν κοινωνοί μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και να αναπτύξουν βαθύτερη εκτίμηση και κατανόηση των σύγχρονων παγκόσμιων ζητημάτων αναζητώντας λύσεις μέσα από τη διαπραγμάτευση, τον δημοκρατικό και πολιτισμένο διάλογο, την τέχνη της διπλωματίας και τη διαδικασία της ψηφοφορίας και πλήρους αποδοχής του πλειοψηφικού αποτελέσματος.
Μέσω λοιπόν της βιωματικής μάθησης οι μαθητές αποκόμισαν σπουδαίες εμπειρίες με εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό όφελος. Παράλληλα με την εξάσκηση της αγγλικής γλώσσας και την απόκτηση γνώσεων για χώρες του ΟΗΕ, οι μαθητές έκαναν φίλους, επικοινώνησαν και έμαθαν τις αξίες του σεβασμού και της συνεργασίας. Τέλος, η συμμετοχή μας σε αυτή τη διοργάνωση θεωρώ πως ήταν πολύ χρήσιμη για τους μαθητές μας αλλά και για εμάς τους εκπαιδευτικούς γιατί αποτέλεσε ένα παράθυρο γνώσης στο σύγχρονο κόσμο  και μας επέτρεψε να οργανωθούμε σε ομάδα και να συνεργαστούμε παραγωγικά.
 
Σύμβουλός τους σε αυτή την προσπάθεια στάθηκε η καθηγήτρια των Αγγλικών, Βασιλικού Φανή.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι οι παρακάτω:
 
Ως  εκπρόσωποι  (delegates) της Ιταλίας:
 
UNHRC: Τσιστράκη Πηνελόπη  (Γ4)
LEGAL: Τζιαρού Αθηνά  (Γ2)
SOCHUM: Κουρουμάνη Στεφανία  (Γ2)
UNESCO: Eφραιμίδου Χρύσα  (Γ1)
ECOSOC: Μαρκάκης Νικόλαος  (Γ3)
WHO: Χρηστίδης Τιμολέων  (Β4)
UNSC: Γιαννούλας Αλέξης (Γ1)
COUNCIL OF EUROPE: Ματζαρλή Ζηνοβία  και  Μαρκάκη Ευγενία  (Β3)
 
Ως παρατηρητές (observers)  του συνεδρίου:
 
Παπαγιάννη  Δήμητρα  (Β4)
Σιδοπούλου Μαρίνα (Β4)
Λιούδη Μαρίνα  (Β3)
Τζακοπούλου Μαρία  (Β4)
Κατσάνη Γεωργία  (Β2)
Πασχαλούδη Αγγελική  (Β4)
 
 
Περισσότερα στιγμιότυπα : πατήστε εδώ

Πρόσθετες πληροφορίες