Παλιοί μαθητές μας επιστρέφουν και μας μαθαίνουν

Στο σχολείο μας φέτος (2018-19) πραγματοποιείται μια δράση με τίτλο “Παλιοί μαθητές μας επιστρέφουν και μας μαθαίνουν”. Πρόκειται για μια σειρά διαλέξεων στους μαθητές και μαθήτριες της Γ΄τάξης με ομιλητές παλιούς μας μαθητές που αποφοίτησαν από το σχολείο μας. Οι διαλέξεις αφορούν διάφορες περιοχές της επιστήμης, ανάλογα με τι έχει ασχοληθεί ο καθένας.

Ο σκοπός της δράσης αυτής είναι οι μαθητές/τριες  του σχολείου μας: α)  Να έρθουν σε επαφή με παλαιότερους αποφοίτους μας, που ηλικιακά είναι σχετικά κοντά, και των οποίων οι σπουδαστικές και επαγγελματικές διαδρομές θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πρότυπα και ως οδηγοί προσαντολισμού. β) Να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες σχετικά με τις θετικές και τις ανθρωπιστικές επιστήμες, με τις τέχνες και την οικονομία. Σε μια εποχή, όπου οι προσδοκίες λόγω των γενικότερων καταστάσεων συνεχώς μειώνονται, τέτοιες  εκδηλώσεις   θα μπορούσαν  να λειτουργήσουν  ενθαρρυντικά και παρωθητικά για τους/τριες  μαθητές/τριες  και να προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Να δείξουν πώς το δημόσιο σχολείο είναι θεμελιώδης προϋπόθεση για μια καλή πορεία στη ζωή.

1η:  Διάλεξη 

Στις 27 Ιανουαρίου έγινε η πρώτη διάλεξη στο τμήμα Γ5, με ομιλητή τον κ. Κυριάκο Μελίδη, απόφοιτος του σχολείου μας (2006)  κοινωνιολόγο και υποψήφιο διδάκτορα στο πανεπιστήμιο Friedrich-Schiller-Universität  Jena – Τμήμα κοινωνικών και συμπεριφορικών επιστημών.

Ο κ. Μελίδης αναφέρθηκε στις κοινωνικές επιστήμες:  Στα αντικείμενα των κοινωνικών επιστημών, στο πώς μελετώνται επιστημονικά, πώς γίνεται η έρευνα στις κοινωνικές επιστήμες, και

Ακολούθησε ένα workshop  με  «ανάλυση λόγου» εφαρμοσμένο πάνω σε ένα άρθρο από εφημερίδα (συγκεκριμένα το “Αουσβιτς, Ολοκαύτωμα, ισλαμοφοβία” του Τάσου Τσακίρογλου από efsyn.gr). Το θέμα επιλέχθηκε να είναι σχετικό  με την ημέρα, γιατί η 27 Ιανουαρίου, αφιερώνεται στη μνήμη του Ολοκαυτώματος των Εβραίων και υπήρχε προτροπή από το Υπουργείο Παιδείας να γiνει μια αναφορά στο σχολείο. 

Με τη  μέθοδο ανάλυσης, οι μαθητές/τριες  σε ομάδες κλήθηκαν,  με μία συγκεκριμένη και προσαρμοσμένη σε αυτούς/τες τεχνική, να αναλύσουν το κείμενο με μια διαδικασία που τους/τις  εισάγει στο ερευνητικό κομμάτι των κοινωνικών επιστημών, και δείχνει την πρακτική εφαρμογή τους. Η ανάλυση λόγου έχει εφαρμογή σε όλες τις κοινωνικές επιστήμες (κοινωνιολογία, πολιτική επιστήμη, γλωσσολογία κλπ.) και εν τέλει μπορεί να  βοηθήσει τα παιδιά και στα μαθητικά τους χρόνια, να προσεγγίζουν πιο κριτικά ένα κείμενο.

2η Διάλεξη

Η δεύτερη διάλεξη με ομιλητή  τον κ. Αχιλλέα Μαντέ, απόφοιτο του 1ου Γυμνασίου Πυλαίας (2006) και υποψήφιο διδάκτορα μακροοικονομικών στο University of Greenwich, έγινε στις 13 Φεβρουαρίου, στο τμήμα Γ3, με θέμα «Θεωρία του Χάους»  .

Η παρουσίαση ήταν μια εισαγωγή στα βασικά χαρακτηριστικά των χαοτικών συστημάτων, όπως η φαινομενική τυχαιότητα, η ευαισθησία στις αρχικές συνθήκες, και η αδυναμία ακριβούς πρόβλεψης. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δουν στην πράξη πώς εμφανίζεται το χάος, φτιάχνοντας ένα χαοτικό μοντέλο για ένα κοτέτσι βασισμένο στην λογιστική απεικόνιση. Επίσης, οι μαθητές/τριες  έμαθαν με ποιο τρόπο η θεωρία του χάους έχει χρησιμοποιηθεί για να κατανοήσουμε την εξέλιξη δυναμικών συστημάτων όπως ο πληθυσμός κάποιων ζώων, η κίνηση ενός διπλού εκκρεμούς, η κίνηση τριών πλανητών, οι καρδιακές αρρυθμίες, ο καιρός, μέχρι και οι οικονομικές κρίσεις. Ακολούθησε συζήτηση πάνω σε γενικότερα θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, σπουδών και σταδιοδρομίας.

Την Δευτέρα 16 Μαρτίου ήταν προγραμματισμένη  διάλεξη από τον Βιοτεχνολόγο Χρήστο Μπατιάνη (επίσης απόφοιτός μας) και αναβλήθηκε λόγω του κλεισίματος των σχολείων. Ακολουθούν και άλλες διαλέξεις, που  θα ανακοινωθούν σύντομα.

Υπεύθυνη καθηγήτρια για τη δράση : Ε. Πάτκου

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *